Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012

γαύρος αλμυρός



Ο μπαμπάς μου, που είναι μερακλής και του αρέσει το καλό φαγητό και τα μεζεδάκια, μας είχε φτιάξει κάποια στιγμή γαυράκι αλμυρό, το ιδανικότερο για να συνοδεύσει το τσιπουράκι μας. Ο Βασίλης ενθουσιάστηκε. Ο κουμπάρος μας που πίνει ουζάκι ξετρελάθηκε. Φέτος βγάλαμε ξανά τσίπουρο και είναι ακόμα καλύτερο. Δεν πίνουμε συχνά με τον Βασίλη. Θα πιούμε κανένα ποτηράκι όταν κάνουμε ψαράκια ή έχουμε παρέα στο σπίτι. Επειδή όμως τελευταία έχουν αρχίσει τα «νυχτέρια» που λένε στο χωριό… και περνάμε πιο ωραία όταν έχουμε παρέα στο σπίτι…σκέφτηκα να φτιάξω και εγώ κάτι να υπάρχει στο ψυγείο όταν θα κάνουμε κέφι να πιούμε. Ο μπαμπάς μου είχε πει ότι είναι πανεύκολο και κρατάει και πολύ καιρό.

ΥΛΙΚΑ:
1 κιλό γαύρο
αλάτι χονδρό
ξίδι
σπορέλαιο
μαϊντανό
σκόρδο

Πλένω και καθαρίζω τον γαύρο.
Βγάζω τα εντεράκια του και κόβω το κεφάλι. (καφρίλα!!!).
Πολλοί καθαρίζουν και την ραχοκοκαλιά…εγώ και βαριόμουν και είχα και τον Αλέξανδρο να με τραβάει να παίξουμε…


Ρίχνεις αλάτι χοντρό στο πάτο του τάπερ…στρώνεις γαύρο…ξανά αλάτι…ξανά γαύρο…
Το αφήνεις 24 ώρες.
Ρίχνουμε και καμιά ματιά να αδειάσουμε τα υγρά που θα βγάλει…
Εγώ δύο φορές το άδειασα.

Την επόμενη μέρα την ίδια ώρα ξεπλένουμε ελαφρώς το γαύρο και το βάζουμε πάλι στο τάπερ με αρκετό ξίδι να το καλύψει.
Αφήνουμε άλλες 24 ώρες να ψηθεί καλά.

Την επόμενη μέρα την ίδια ώρα σουρώνουμε τον γαύρο και τον ξαναβάζουμε στο τάπερ.
Ρίχνουμε μαϊντανό και σκορδάκι όσο θέλουμε. 
Εγώ έβαλα και λίγο θυμάρι.

Ο μπαμπάς μου θυμάμαι είχε φρέσκα κλαράκια από δενδρολίβανο.
Βάζω το λάδι μέχρι να τα σκεπάσει και ο μεζές μας είναι έτοιμος να φαγωθεί και να διατηρηθεί για πολύ πολύ καιρό στο ψυγείο!!!


Θα το ευχαριστηθείτε είμαι σίγουρη!

Αλλά μεταξύ μας…αν τα τσίπουρο δεν είναι από το δικό μας δεν έχει την ίδια νοστιμιά!





* Να σας πω ότι την δεύτερη φορά που το έκανα τα άφησα τα ψαράκια στο αλάτι και στο ξύδι και αφού ψήθηκαν ένα ένα τραβούσα την ραχοκοκαλιά κια τα καθάρισα στο άψε σβήσε!!! Ακόμα καλύτερο!
:)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

περιμένω τα σχόλιά σας! :)

Ο Βασιλιάς Κορονοϊός της Γιώτα Στανελούδη με εικονογράφηση δική μου... κυκλοφορεί ελεύθερα online!!!

Σε περίοδο καραντίνας η  Γιώτα Στανελούδη , παιδαγωγός, έγραψε αυτό το υπέροχο παραμύθι για να εξηγήσει στην κόρη της τι ζούμε το τελευ...