Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Νανά Παλαιτσάκη



 
Νανά Παλαιτσάκη
«Από την ώρα που τον κράτησα στην αγκαλιά μου, 
ορκίστηκα ότι θα τον μεγαλώσω για να γίνει ελεύθερος...»
Τι να πεις για μια γυναίκα σαν την Νανά Παλαιτσάκη; Το βιογραφικό της θα το ζήλευαν πολλοί δημοσιογράφοι. Την εμπειρία της ακόμα περισσότεροι. Είκοσι χρόνια τώρα εργάζεται ως δημοσιογράφος, ρεπόρτερ αλλά και παραγωγός. Συνεντεύξεις από σημαντικές προσωπικότητες όλου του κόσμου φέρουν την υπογραφή της. Έχει συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς και έχει μεταδώσει πολύ σημαντικά γεγονότα όπως τον πόλεμο στον Περσικό ή την κρίση στα Ίμια. Μετέφερε την γνώση της σε νέα παιδιά, μέσα από τη διδασκαλία σε δημοσιογραφικές σχολές. Οι αναγνώστες της την ακολουθούν πιστά μέσα από το Mylady.gr αλλά και μέσα από τα βιβλία της. Η ζωή της μέχρι τώρα είναι γεμάτη από δυνατές εμπειρίες: στην δουλειά της, στις σχέσεις της, στην υγεία της… Κινητήριος δύναμη ο γιος της, η μεγάλη της αγάπη. Η Νανά δε μετανιώνει ποτέ για τίποτα. Γιατί όλα τα παραπάνω την έκανα τη Νανά του σήμερα… τη γυναίκα που συνδυάζει την προσωπικότητα, την ομορφιά και μία γλυκιά ροκ διάθεση για την ζωή.
Συνέντευξη: Γλυκερία Σκιαδοπούλου

Γίνατε μητέρα στα 18 σας. Παράλληλα όμως σπουδάσατε, κάνατε μεταπτυχιακό, ακολούθησαν ρεπορτάζ, δελτία ειδήσεων, εκπομπές. Πως τα καταφέρατε και τι θα θέλατε να πείτε σε όσα κορίτσια είναι έτοιμα να εγκαταλείψουν τα όνειρά τους λόγω μιας απρόσμενης ίσως εγκυμοσύνης; 

Δεν πίστεψα  ούτε μια στιγμή ότι το μωρό θα μπορούσε να δημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα στα όνειρά μου. Το γεγονός ότι σε μικρή ηλικία απέκτησα τον Αλέξη μου, αποδείχθηκε ότι ήταν η κινητήρια δύναμη  να καταφέρω και να πετύχω όλους τους στόχους μου. Η μητρότητα για μένα είναι ένα Θείο δώρο και ευγνωμονώ το σύμπαν που με αξίωσε να το νοιώσω. Καμιά επαγγελματική καταξίωση δεν ισοδυναμεί με την μαγεία του να γίνεσαι γονιός


Συνήθως οι όμορφες γυναίκες αντιμετωπίζουν τον ρατσισμό και την καχυποψία ειδικά όταν πρόκειται να ασχοληθούν με επαγγέλματα που προϋποθέτουν γνώσεις, κρίση και μυαλό! Στη δική σας πορεία αντιμετωπίσατε κάτι ανάλογο;

Δεν έχετε καθόλου άδικο. Η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά αλλά να μετατραπεί  σε παγίδα στην οποία θα εγκλωβιστεί και το υποκείμενο αλλά και οι ...άλλοι . Για μεγάλο χρονικό διάστημα ένοιωθα απίστευτα «υποτιμημένη» ...Τα πτυχία μου, το μεταπτυχιακό μου, οι συστατικές επιστολές απο πανεπιστημιακούς δασκάλους, δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν ... το ότι ήμουν «η ξανθιά με το κοντό μαλλί και τα γαλανά μάτια»

Ο Μάνος Αντώναρος έγραψε για εσάς: «Όμως πάνω από όλα αυτό το περίεργο πλάσμα είναι μάνα…Σπουδαία μάνα…Αλλά όταν χρειάστηκε, άνοιξε αμέσως την αγκαλιά της και τον άφησε να πετάξει στη Γερμανία. Δεν είναι αστεία πράγματα αυτά. Απ’ έξω από τον χορό πολλά τραγούδια λες… Μόλις γίνεις γονιός μειώνεις το ρεπερτόριο.» Πως είναι η ζωή μακριά από τον Αλέξη; Πως καλύπτει μια μητέρα το κενό αυτό;

Είναι πολύ απλό. Όταν αγαπάς , δεν αγαπάς «ιδιοκτησιακά»...Θεωρώ ότι η μεγαλύτερη «προίκα » που χάρισα στον γιο μου , ήταν το δικαίωμα της επιλογής. Από την ώρα που τον κράτησα στην αγκαλιά μου, ορκίστηκα ότι θα τον μεγαλώσω για να γίνει ελεύθερος... Αυτό ίσως είναι το «γαλόνι» που πολύ περήφανα κρατάω. Είναι εξαιρετικά εγωιστικό να «μεγαλώνουμε παιδιά» για να «γεμίσουν κενά δικά μας επειδή ΔΕΝ κατορθώσαμε ΕΜΕΙΣ να ζήσουμε την ζωή που ονειρευτήκαμε..

Είστε όμως και μανά μηχανόβιου! Τελικά οι νεανικές μας τρέλες μοιάζουν τρομαχτικές όταν τις κάνει και το παιδί μας;

Πόσο δίκιο έχετε !!Εγώ που λάτρευα τις μηχανές , που οδηγούσα μηχανές , που η πρώτη μου δουλειά ήταν σε κατάστημα που πουλούσε μηχανές , που ο πατέρας του γιου μου λάτρευε τις μηχανές και δεν τις αποχωρίστηκε ποτέ ...να ΚΑΤΑΡΡΕΩ , μόλις είδα τον γιό μου να μου παρουσιάζει την ... μεγάλου κυβισμού μηχανή του , με την οποία και φυσικά έφυγε απο την Ελλάδα και πήγε Γερμανία διασχίζοντας τις Αλπεις με Χιονοθύελα !!!! Τελικά μια μάνα μπορεί ν αντέξει ΟΣΑ δεν έχει φανταστεί

Στο τελευταίο βιβλίο σας, «Εγώ και ο ψυχίατρος», μιλάτε για τους γονείς σας και για τις υποψίες που εγκλώβισαν την σχέση τους.  Πιστεύεται πως έπαιξαν ρόλο στο πως θα εξελιχτείτε εσείς ως μητέρα;

Τον πατέρα μου δεν τον γνώρισα. Σκοτώθηκε όταν εγώ ήμουν πέντε ημερών ....Η μητέρα μου επιχειρώντας να διαχειριστεί το πένθος της ....κάπου με «ξέχασε» Την δικαιολογώ ως γυναίκα τώρα πια απόλυτα. Όμως η δεσποτική παρουσία της και  η κριτική της στάση σε ό,τι έκανα , νομίζα ότι διαμόρφωσαν την σχέση μου ως μητέρα . Δεν ήθελα ποτέ το παιδί μου να μεγαλώνε με  μια μητέρα όπως ήταν η δική μου. Δεν εννοώ σε καμια περίπτωση ότι δεν με αγαπούσε. Αλλά ...δεν ήταν ποτέ υποστηρικτική μάνα. Αυτό ήταν τεράστιο βάρος ...Έχει τεράστια σημασία η επιβράβευση απο την μάνα σου

Μια γυναίκα όπως εσείς, με σκέψη, λόγο και επιχειρήματα θεωρείται πως ήσασταν απαιτητική μητέρα;

Υπήρξα πολύ ενοχική ως μητέρα. Εξαιτίας της δουλειάς μου , έλλειπα από τον Αλέξη ...αυτό με «σκότωνε»... Αλλά δεν μπορώ ν απαντήσω σε αυτό ...Ο μόνος που θα μπορούσε ν απαντήσει είναι ο Αλέξης

Αισθάνεστε ότι έχετε επηρεάσει τον γιο σας θετικά ή αρνητικά σε κάποια στοιχειά του χαρακτήρα του και ποια είναι αυτά;

Φυσικά. Και εγώ, αλλά ΚΑΙ ο πατέρας του. Ο σημερινός Αλέξης είναι αποτέλεσμα της ζωής μας , όπως εξελίχθηκε με τον μπαμπά του... Μπορεί να χωρίσαμε ως σύντροφοι , αλλά παραμένουμε γονείς για τον Αλέξη πάντα

Μετανιώσατε που δεν αποκτήσατε ένα ακόμη παιδί; Υπήρξε σα σκέψη ή δε σας απασχόλησε ποτέ λόγω άλλων προτεραιοτήτων;

Δεν μετάνιωσα όχι. Τα παιδιά δεν γίνετε να τα κάνεις και να τα «φορτώνονται» άλλοι. Προσπάθησα και προσπαθώ να είμαι επαρκής μητέρα για ένα παιδί και δυσκολεύτηκα αφόρητα

Η αγάπη σας για τα ζώα είναι γνωστή. Έχετε πέντε σκυλιά! Τι είναι αυτό που κερδίζει κάποιος από την συνύπαρξη του με τα ζώα;

Η σχέση μου με τα ζώα, σκυλιά και άλογα αποτελεί για μένα λύτρωση. Η επαφή μαζί τους είναι θεραπευτική σε σημείο που να συστήνω στους γονείς να καλλιεργήσουν την σχέση των παιδιών τους με τα ζώα. Η αφοσίωσή τους, η προστατεύτικοτητά τους και η πίστη τους, είναι χαρακτηριστικά που απουσιάζουν απο την πλειοψηφία των ανθρώπων. Είναι τα πλάσματα που προσφέρουν ανιδιοτελή αγάπη

Μέσα από το Blog μοιράζεστε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας με τους αναγνώστες. Αυτό λειτουργεί ψυχαναλυτικά;

Το μόνο που θέλω να διαδώσω είναι ότι ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ όλων μας είναι ίδια το περιβάλλον που τα βιώνουμε είναι διαφορετικό. Αυτό που προσπαθώ να υποστηρίξω από τα γραπτά μου είναι ότι ... η ζωή μπορεί να σου κάνει την πιο απροσδόκητη μετωπική και ..... πρέπει να είμαστε έτοιμοι να την καλοδεχτούμε

Η τελευταία σχέση σας συζητήθηκε αρκετά. Συζητήθηκε ακόμα περισσότερο μετά την κοινή σας εμφάνιση στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου. Πολλοί ήταν αυτοί που δεν συμφωνούσαν με τις ιδέες και την συμπεριφορά του πρώην συντρόφου σας. Ο άντρας αυτός δεν είναι πλέον δίπλα σας, ήταν όμως σημαντικός για εσάς εκείνο το διάστημα. Τελικά με τι κριτήρια ερωτευόμαστε;

Ο Έρωτας είναι η πιο επαναστατική πράξη που μπορεί να βιώσει άνθρωπος, καθώς όταν βιώνεις αυτή την κατάσταση είσαι έτοιμος να υπερβείς, θέσεις, στερεότυπα, «ασφάλειες » και να απογειωθείς .....Είναι πάρα πολύ ευτυχείς όσοι το ζήσαμε έστω μια φορά στην ζωή μας

Μεγάλοι έρωτες…γάμοι…χωρισμοί… Τι ζητάει η Νανά σήμερα από την ζωή της;

Και να πεθάνω αύριο, είναι σαν να έχω ζήσει πέντε ζωές. Είμαι πολύ ευγνώμων για ότι έζησα .

Το  Mylady.gr είναι ένα blog που έχει κερδίσει τους αναγνώστες του ιντερνέτ. Τι είναι αυτό κατά τη γνώμη σας που το κάνει τόσο ξεχωριστό;

Το γεγονός ότι το αγαπάμε σαν παιδί μας. Δυο γονείς έχει. Την Τάνια Νικολοπούλου και εμένα. Όταν το «ονειρεύτηκα» σκέφτηκα ότι είναι η εποχή να γίνει πρωταγωνίστρια η αληθινή γυναίκα και όχι η «πλαστική » Το my lady απευθύνεται σε γυναίκες που θέλουν να είναι πρωταγωνίστριες της ζωής και να μην γίνονται θεατές της ζωής των άλλων. Γι αυτό και δεν διαθέτει καθόλου gossip

Έχετε δηλώσει ότι η τελευταία ενασχόλησή σας με την τηλεόραση ήταν για καθαρά βιοποριστικούς λόγους. Πράγμα που σας πίεσε πολύ και δεν το αντέξατε. Στην ίδια κατάσταση όμως βρίσκονται οι περισσότεροι έλληνες σήμερα. Ή κάνουν δουλειές που μισούν ή δεν δουλεύουν και νοιώθουν ανίκανοι. Πως το αντιμετωπίσατε εσείς όλο αυτό; Είστε αισιόδοξη;

Πιστεύω ότι Η ΚΡΙΣΗ δημιουργεί ευκαιρίες. Αν δεν είχα «σκάσει » με την εργασία που συνέχιζα φυσικά να κάνω για λόγους βιοποριστικούς, καθώς τα 22 χρόνια αυτά ζω αποκλειστικά από την εργασία μου... ίσως να μην είχα αναπτύξει δεξιότητες που δεν γνώριζα ότι τις είχα. Σήμερα μπορώ να πω ότι αν και έχουμε πονέσει πολύ εξαιτίας της κρίσης, έπρεπε να συμβεί ...για να επαναξιολογήσουμε αρχές

Τα τελευταία χρόνια μέσα από τα social media δημιουργούνται μαμαδο – ομάδες. Κάπως έτσι ξεκίνησε και ο Σύλλογος «Σερραίες Μανούλες». Πως σας φαίνεται που οι μητέρες της χώρας μας συσπειρώνονται, αναπτύσσοντας ομαδικές δράσεις και  φιλανθρωπικό έργο;

Είναι εξαιρετικό. Να μια ιστορία που φούντωσε τα χρόνια της κρίσης. Οι άνθρωποι νοιώθουμε την ανάγκη να κάνουμε παρέα.... κάτι που την εποχή της ματαιοδοξίας του φαίνεσθε ΔΕΝ γινόταν

Μία ευχή για τον Σύλλογο «Σερραίες Μανούλες»…

Μία μόνη της μπορεί πολλά, όλες μαζί τα πάντα ....!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

περιμένω τα σχόλιά σας! :)

Ο Βασιλιάς Κορονοϊός της Γιώτα Στανελούδη με εικονογράφηση δική μου... κυκλοφορεί ελεύθερα online!!!

Σε περίοδο καραντίνας η  Γιώτα Στανελούδη , παιδαγωγός, έγραψε αυτό το υπέροχο παραμύθι για να εξηγήσει στην κόρη της τι ζούμε το τελευ...